Oficiul antifraudă al Uniunii Europene (OLAF) investighează construcția unei creșe în comuna Kazár, Ungaria, care a costat aproape 1,8 milioane de euro pentru doar 12 locuri. Deputatul ungar Ákos Hadházy a atras atenția asupra acestei posibile fraude, afirmând că fiecare leagăn a costat aproximativ 150.000 de euro și că procesul de licitație a fost trucat. De asemenea, o altă anchetă vizează primarul local, suspectat de suprafacturare în legătură cu un proiect de iazuri cu pești, având în vedere că Ungaria este considerată cea mai coruptă țară din Uniunea Europeană, conform Transparency International.
Lucrările pe tronsonul feroviar Lugoj – Timișoara Est avansează rapid datorită fondurilor europene obținute prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Compania spaniolă FCC Construcción a finalizat recent o variantă temporară de traseu în stația Topolovăț, iar demontarea liniilor vechi a început pentru a pregăti noul terasament. Proiectul, ce se întinde pe 54,13 km, vizează creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și include modernizarea stațiilor, facilități pentru persoanele cu dizabilități, precum și instalarea de echipamente moderne de telecomunicații și siguranță. Termenul limită pentru finalizarea lucrărilor este 28 iunie 2026, iar valoarea contractului se ridică la aproape 2 miliarde lei fără TVA.
O creșă dintr-un sat din Ungaria, cu 12 locuri, a fost construită cu 1,8 milioane de euro din fonduri europene, iar Oficiul antifraudă al Uniunii Europene a demarat o anchetă. Deputatul ungar Ákos Hadházy a denunțat situația, afirmând că fiecare leagăn ar fi costat aproximativ 150.000 de euro, ceea ce sugerează o posibilă fraudă. Hadházy a subliniat legătura dintre societatea de construcții și oficialii implicați, menționând că nu a fost vorba despre o licitație corectă. În plus, primarul satului este sub anchetă pentru o altă investiție de 1,2 miliarde de euro, destinată înființării unor iazuri cu pești. Conform Transparency International, Ungaria este percepută ca cea mai coruptă țară din UE.
Oficiul antifraudă al Uniunii Europene (OLAF) investighează construirea unei creșe în comuna Kazár, Ungaria, care a costat aproape 1,8 milioane de euro și dispune de doar 12 locuri. Deputatul Ákos Hadházy a semnalat această problemă, acuzând un furt evident și afirmând că licitația a fost trucată. Fiecare leagăn din creșă ar fi costat aproximativ 150.000 de euro, ceea ce ridică semne de întrebare asupra utilizării fondurilor europene. În plus, primarul din localitate este vizat de o altă anchetă pentru o suprafacturare de 1,2 miliarde de euro pentru iazuri cu pești. Ungaria este considerată cea mai coruptă țară din Uniunea Europeană, conform Transparency International.
A fost emisă autorizația de construire pentru tronsonul 3 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, cu o valoare de 1,28 miliarde de lei, fără TVA. Lucrările, care se vor desfășura pe o lungime de 17,61 km, vor avea o durată de execuție de 36 de luni, începând de la demararea efectivă a lucrărilor. Amplasamentul include porțiuni din județele Sibiu și Brașov, iar contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat cu antreprenorul turc Makyol în august 2023, la un preț total de 1,77 miliarde de lei. Proiectul prevede construcția a 7 noduri rutiere, 24 de poduri și 12 viaducte, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.
O stradă din Alba Iulia va fi asfaltată și modernizată printr-o investiție de peste 930.000 de lei. Este vorba despre strada Humulești, situată în cartierul Arex, care va fi modernizată pe o lungime de aproape 300 de metri. Primăria a lansat o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor, având o valoare estimată de 934.927,41 lei, fără TVA. Strada, în prezent nemodernizată și cu gropi, va beneficia de îmbunătățiri care vor facilita circulația și intervențiile în zonă. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 5 luni.
S-a deschis circulația pe 32 de kilometri din Autostrada Moldovei între Buzău și Râmnicu Sărat, conform anunțului făcut de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. România a atins astfel un total de 1.158 km de drumuri de mare viteză în exploatare. De asemenea, se poate circula acum pe 43 km din A7, între Buzău și Focșani. Grindeanu a menționat că, până la sfârșitul anului, se vor deschide și ceilalți 36 km dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni, completând astfel secțiunea Buzău-Focșani. Acest proiect a implicat un număr record de muncitori și utilaje, demonstrând eficiența constructorului român.
A fost deschisă circulația pe 32 de km din A7 (Autostrada Moldovei), între Buzău și Râmnicu Sărat! Aceasta reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, care ajunge astfel la un total de 1.158 km de drumuri de mare viteză, incluzând autostrăzi și drumuri expres. Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat pe Facebook că, în prezent, se poate circula pe 43 de km din A7, între Buzău și Focșani, după deschiderea recentă a 11 km din lotul Mândrești Munteni – Focșani. Se preconizează că până la finalul anului vor fi deschiși și cei peste 36 km dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni, completând astfel secțiunea Buzău – Focșani a autostrăzii.
Sorin Grindeanu anunţă deschiderea circulaţiei pe 32 de km din A7 (Autostrada Moldovei), între Buzău şi Râmnicu Sărat. Aceasta extindere aduce totalul drumurilor de mare viteză din România la 1.158 km. În prezent, 43 de km din A7 sunt deschişi, inclusiv 11 km recent inauguraţi între Mândreşti Munteni şi Focşani. Ministrul a precizat că până la sfârşitul anului se preconizează deschiderea a peste 36 km între Râmnicu Sărat şi Mândreşti Munteni, facilitând astfel circulaţia pe aproape toţi cei 82 km ai secţiunii Buzău - Focşani.
Autoritățile au deschis astăzi 32 kilometri de autostradă pe A7, între Buzău și Râmnicu Sărat. Până la sfârșitul anului, circulația va fi extinsă pe întreaga distanță de 82 km între Buzău și Focșani, iar alți 39 km aferenți Loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești - Buzău vor fi dați în trafic. Acești 32 km se adaugă celor 11 km deschiși recent pe tronsonul 4 dintre Mândrești Munteni și Focșani. Cu această deschidere, rețeaua națională de drumuri de mare viteză atinge 1.158 km. Până la finalul anului, va fi deschisă și circulația pe tronsonul 3 (Râmnicu Sărat - Mândrești Munteni) al secțiunii Buzău - Focșani, realizată prin PNRR.