Noua generație a Volkswagen Tiguan pentru piața din SUA este complet revizuită, având un design adaptat și un interior modernizat. SUV-ul va fi disponibil doar în configurație cu două rânduri, renunțând la varianta Allspace. Elementele de design preluate de la Tayron sunt evidente, iar dimensiunile exacte nu au fost încă anunțate. Tiguan 2025 va fi echipat cu un motor turbo de 2,0 litri, generând 204 CP, și va beneficia de o greutate redusă cu 75 kg datorită utilizării aluminiului. Tehnologia include un cockpit digital de 10,25 inch și un sistem de infotainment de până la 15 inch. Siguranța este sporită cu 10 airbaguri și un pachet IQ.Drive standard. Prețul de pornire nu a fost anunțat, dar modelul anterior începea de la 30.305 dolari, iar vânzările au crescut cu 19% în acest an.
Lotus a renunțat la planul de a avea un portofoliu complet electric până în 2028. Compania britanică, cunoscută pentru sportivitatea sa, va dezvolta acum soluții hibride pentru viitoarele modele, în urma unei cereri scăzute pentru vehicule electrice de lux. CEO-ul Lotus, Feng Qingfeng, a anunțat la Salonul Auto de la Guangzhou că se lucrează la o tehnologie "Super Hybrid", care va combina un motor pe benzină cu încărcare rapidă, având o autonomie totală estimată de 1.100 km. Lotus, care anterior respingea hibridele din cauza experienței de condus compromise, își schimbă acum abordarea pentru a atrage o clientelă mai largă, deși se așteaptă ca această tehnologie să fie utilizată în special pentru modelele mai mari, precum Eletre și Emeya. Emira, ultimul model cu motor termic, va rămâne pe piață încă câțiva ani.
Citroën va lansa trei modele electrice în 2025, inclusiv facelift-uri pentru C4 și C4 X, și debutul celei de-a doua generații a C5 Aircross. Noul Ami va beneficia de un facelift estetic, păstrându-și motorizarea electrică de 8 CP, cu o autonomie de 75 km. C4 și C4 X vor primi actualizări de design inspirate de conceptul Oli, cu noi caracteristici tehnologice, inclusiv opțiuni mild-hybrid și electrice. C5 Aircross va fi disponibil și în variantă 100% electrică, având o putere de până la 320 CP și o autonomie de peste 500 km, concurând cu modele precum VW Tiguan și Hyundai Tucson. Această expansiune reflectă angajamentul Citroën față de electrificare și inovație.
Vânzările Dacia Sandero au depășit 20.000 de unități în octombrie, consolidându-și poziția de lider în Europa. Deși a înregistrat o scădere ușoară comparativ cu luna precedentă, modelul românesc se află pe primul loc în clasamentul vânzărilor de pe continent. În contrast, Tesla Model Y a suferit o cădere drastică, vânzările sale scăzând cu aproape 20%, ceea ce l-a făcut să coboare de pe prima pe a 32-a poziție în același clasament. Această evoluție sugerează o stabilitate a Dacia pe piața europeană, în timp ce Tesla se confruntă cu provocări.
Jeep Wrangler 4xe Willys '41 este o ediție specială care onorează vehiculul militar din 1941. Aceasta vine într-o nuanță de verde militar, inspirată de Willys MB, și include detalii retro precum jantele de 17 inci și autocolantele în albastru drab, similare celor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Prețul de bază este de 61.825 de dolari, cu posibilitatea de a beneficia de reduceri. Deși Jeep se confruntă cu o scădere a vânzărilor de 11%, această ediție specială ar putea revitaliza interesul pentru modelul Wrangler. Opțiunile de personalizare includ pachete de siguranță, tehnologie și confort, disponibile pentru comenzi în SUA, dar nu și în Germania.
Leapmotor T03, principalul rival al Dacia Spring, a fost exclus de la subvențiile franceze pentru mașini electrice. Această decizie a fost luată pe baza regulilor stricte privind impactul asupra mediului, care au dus la respingerea mașinilor produse în China, inclusiv T03, asamblată din kituri importate. Dacia Spring a fost, de asemenea, afectată de eliminarea sa de pe lista mașinilor eligibile, pierzând astfel statutul de cea mai ieftină mașină electrică din Franța, în favoarea Citroen e-C3. Aceste schimbări au dus la un declin semnificativ al vânzărilor Dacia, care a înregistrat o scădere de aproape 10% în acest an, iar Spring s-a vândut în doar 223 de unități în octombrie, comparativ cu 3000 anul trecut.
Dacia se află pe locul 8 în topul celor mai vândute mărci auto în Europa în 2024, conform statisticilor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În perioada ianuarie-octombrie, piața auto a înregistrat o creștere de 0,9%, cu 10.821.299 de autoturisme înmatriculate. Volkswagen conduce clasamentul cu 965.859 de unități, urmat de Toyota și Skoda. Dacia a vândut 439.968 de unități, cu o creștere de 1,3% față de 2023, depășind branduri precum Audi și Hyundai. Modelul Sandero este cel mai popular, având 223.609 unități vândute.
Honda își propune să dubleze autonomia vehiculelor electrice prin utilizarea bateriilor cu stare solidă până la sfârșitul acestui deceniu, conform președintelui Honda R&D, Keiji Otsu. Această tehnologie promite să ofere o autonomie crescută de 2,5 ori până în 2040. Honda investește 43 de miliarde de yeni (aproximativ 277 de milioane de dolari) în o linie pilot de producție a acestor baterii, care va începe operațiunile în ianuarie. Scopul este reducerea dimensiunii bateriilor cu 50%, a greutății cu 35% și a costului cu 25% în următorii cinci ani. Honda vizează o producție anuală de peste 2 milioane de vehicule electrice până în 2030, cu un obiectiv de 100% vânzări de vehicule electrice și cu celule de combustibil până în 2040. Partenerul său strategic, Nissan, dezvoltă, de asemenea, baterii cu stare solidă, iar Toyota plănuiește să le comercializeze în 2027-2028.
Dacia Sandero este cel mai vândut model din Europa în 2024, conform datelor JATO Dynamics. În luna octombrie, au fost înmatriculate 1.040.390 de autoturisme, cu o creștere de 0,1% comparativ cu anul anterior. Dacia Sandero a fost achiziționat în 21.740 de unități, urmat de Peugeot 208 și Volkswagen Tiguan. Dacia Duster se află pe locul 11, cu 14.235 unități. Marca Dacia se situează pe locul nouă în clasamentul mărcilor europene, cu 45.371 unități vândute. În perioada ianuarie-octombrie 2024, Sandero a fost înmatriculat în 223.609 exemplare, având șanse mari să rămână pe prima poziție la finalul anului.
BMW a început producția primelor automobile Neue Klasse în uzina din Debrecen, aflată la doar 40 de kilometri de România. Aceasta reprezintă o etapă crucială în pregătirea pentru producția de serie, care va demara în 2025. Directorul de producție al BMW, Milan Nedeljkovic, a declarat că primele vehicule sunt destinate testării liniilor de fabricație. Noul model, un SUV compact, va fi lansat oficial în toamnă, la Salonul Auto IAA Munchen. Uzina din Debrecen, construită pe un teren de 400 de hectare, va avea o capacitate anuală de 150.000 de vehicule, iar investiția totală se ridică la aproximativ un miliard de euro, utilizând energie regenerabilă în proporție de 100%.